Diş Beyazlatma Tedavisi

Dişlerin rengini açmak ve daha beyaz görünmelerini sağlamak amacıyla yapılır. Bu kozmetik işleme diş beyazlatma tedavisi denir.

Bu tedavi genellikle dişlerde zamanla oluşan lekeleri, renk değişikliklerini giderir. Sararmayı gidermek için başvurulan tedavi yöntemidir.

Diş Beyazlatma Tedavisi Hangi Durumlarda Uygulanır?

Diş Beyazlatma TedavisiYaş ilerledikçe veya genetik faktörlerden dolayı dişlerin rengi zamanla değişir. Doğal olarak beyaz olan dişler, zamanla sararabilir veya matlaşabilir. Kafein, sigara, kırmızı şarap, çay gibi yiyecek ve içecekler, dişlerin yüzeyinde lekelenmelere neden olur. İşlem bu lekeleri azaltabilir veya tamamen gidermeye yardımcı olur.

Çocukluk döneminde belirli hastalıkların tedavisinde antibiyotik kullanılır. Bu dişler üzerinde kalıcı renk değişikliklerine neden olur. Bu tür durumlarda tedavi sonucunda lekeli bölgelerin görünümünü iyileştirmeye yardımcı olur.

Yaşlanma süreci ve yaşlılıkla birlikte diş minesinin incelmesi, sararmaya ve matlaşmaya yol açar. Bu gibi durumlarda işlem, daha genç ve canlı bir görünüm elde etmek için tercih edilebilir. Minenin incelmesi veya aşındırılması, alttaki dentin tabakasının belirgin hale gelmesine neden olur.

Ayrıca dişlerin daha sarı görünmesine de neden olur. İşlem, minedeki renk değişiklikleri hafifletilir. Ek olarak bazı özel durumlarda uygulanır. Örneğin düğün, mezuniyet veya diğer özel etkinlikler öncesinde daha beyaz dişlere sahip olmak istenebilir. Bu durumlarda, kısa vadeli estetik ihtiyaçları karşılamak için tercih edilebilir.

Ancak, diş beyazlatma tedavisi herkes için uygun olmayabilir. Diş eti problemleri, aşınma ve tahribat gibi durumlar, tedavinin öncesinde değerlendirilir. Hekiminiz, sizin durumunuza uygun en iyi tedavi seçeneğini belirlemek için ön muayene yapmalıdır.

Diş Beyazlatma Tedavisi Yöntemleri Nelerdir?

Diş Beyazlatma TedavisiDiş beyazlatma tedavisi yöntemleri arasında klinik ortamında uygulanan hızlı beyazlatma tekniği sıklıkla kullanılır. Özel beyazlatıcı jeller veya ışık kaynakları kullanılarak gerçekleştirilir. Uzman diş hekimi kontrolünde yapıldığı için güvenlidir.

Evde beyazlatma setleri bulunur. Bunlar hekimlerin önerdiği veya reçete ettiği özel beyazlatma jellerini içeren setlerdir. Bu setler, kişinin evde kendi başına kullanabileceği beyazlatma kapları veya şeritler içerebilir. Ancak kullanım talimatlarına dikkat edilmeli ve aşırıya kaçılmamalıdır.

Ağartıcı diş macunları, kimyasal ajanlar veya ağartma partikülleri içerir. Zamanla daha beyaz görünmesinde rol oynar. Ancak mineyi aşındırma riski olabileceği için uzun süreli ve aşırı kullanımdan kaçınılmalıdır. Lazerle diş beyazlatma, lazer veya özel bir ışık kaynağı kullanarak beyazlatma işlemidir. Genellikle ofis tipi beyazlatma işleminin bir parçası olarak uygulanır.

Rengi değiştirmek isteniyorsa, porselen laminalar doktorunuz tarafından değerlendirilir. Bu yöntemde, özelleştirilmiş porselen kaplamalar ön yüzeye yapıştırılır. Yöntemler ve diş beyazlatma tedavisi seçilirken diş sağlığı göz önünde bulundurulmalıdır.

Herkes için uygun olmayabilecek bazı yöntemler veya risklerden bahsedilir. Diş sağlığınızı ve estetik ihtiyaçlarınızı değerlendirmek üzere alanında uzman diş hekimine danışmanız en iyisidir. Detaylı bilgi için web sitemizi ziyaret edebilirsiniz. Dilerseniz iletişim numaramız üzerinden bizimle iletişime geçebilirsiniz.