Şeffaf Plaklar ile Ortodonti

Telsiz ortodonti olarak da bilinen şeffaf plaklar son zamanlarda yaygınlaşarak kullanımı artan yüksek teknolojili tedavilerdir. Ortodontik tedavide dişler üzerine kuvvet uygulanarak dişlerin düzelmesi sağlanır. Bu kuvvetler metal veya seramik braketlerle uygulanabileceği gibi şeffaf plaklar aracılığıyla da uygulanabilir.
Ortodontik tedavide şeffaf plakların kullanımı hastalara estetik ve konforlu bir seçenek sunmaktadır. Dışarıdan farkedilmesi neredeyse imkansız olan ve yemek öncesi çıkarıldığından, tedavi sürecinde her gıdanın özgürce tüketilebildiği bir tedavi seçeneğidir.
Kliniğimizde tüm dünyada kullanılan, en yaygın ve güvenilir olan Invisalign sistemi kullanılmaktadır.

Şeffaf Plaklar ile Ortodonti

Şeffaf plak sisteminde, başlangıç seansında dijital ölçünüz son teknoloji ağız içi tarayıcı ile alınır. Dijital ölçü sonrası hemen dişlerinizin düzelmiş halini ekranda görmeniz mümkündür. Tedavi kabul edilirse detaylı bir tedavi simulasyonu hasta ve hekimin onayına sunulur, gerekli ise düzeltmeler yapılır. Sistem üzerinden onay verilmesi halinde tedavide kullanılacak tüm şeffaf plaklar kişiye özel olarak üretilir ve kargo yoluyla 2 hafta içerisinde kliniğimize ulaştırılır.

Şeffaf plakların hastaya teslimi ile tedavi süreci başlamaktadır. Neredeyse görünmez olan şeffaf plakların en büyük avantajları dışarıdan bakıldığında belli olmamaları, tel kopması veya batması gibi sorunların olmaması ve daha seyrek kontroller ile daha hızlı sonuç alınmasıdır.

Şeffaf plaklar günde en az 20 saat – yemekler hariç kullanılmalıdır. Her 10-14 günde bir plaklar değiştirilir ve bu şekilde tedavi süreci ilerler. 6-8 hafta aralıklarla kliniğimizde kontrol randevuları takip edilir.

İnvisalign Süreç

Şeffaf Plak Tedavisi veya İnvisalign Hakkında Sık Sorulan Sorular

İnvisalign Tedavisi Nedir?

İnvisalign tedavisi kişiye özel üretilen şeffaf diş plakların kullanımı ile dişlerin düzeltilebildiği ortodontik tedavi çeşitidir.

Dişlerimin düzelmesi için kaç tane plak gereklidir?

Dişlerdeki bozukluk miktarına göre gereken plak sayısı değişmekle beraber genellikle kullanılan plak sayısı 14-30 aralığında değişmektedir.

Kullandığım plağı kaybettim, tedaviye sıfırdan mı başlayacağım?

Her bir plağın dijital olarak kaydı tutulduğundan bu gibi durumlarda kaybedilen plağın tekrar getirtilmesi mümkündür.

Plaklar ile konuşmam etkilenir mi?

Şeffaf plaklar oldukça incedir ve sadece dişlere yerleştirilir. Konuşmayı oluşturan dil ve damak etkilenmediğinden konuşma da bozulmaz.

Plak kullanırken dişlerde ağrı olur mu?

İnvisalign plakları oldukça esnek yapıdadır ve dişlere kademeli olarak nazik kuvvetler uygular. Bu nedenle şeffaf plak tedavinizde ağrı yaşamazsınız.

Şeffaf plaklar ile yemek yiyebilir miyim?

Şeffaf plaklar ağızdayken sadece su içilmesi önerilir. Yemek yemeden önce plaklar çıkarılmalıdır. Plaklar çıkarıldığında her türlü gıdayı gönlünüzce tüketebilirsiniz. Eğer ellerinizi yıkayamayacağınız bir yerde yemek yemek zorunda kalırsanız plaklar ağızdayken bir seferlik yemek yemenin tedaviye büyük bir etkisi olmayacaktır. Fakat sürekli yemek yendiğinde plakların deforme olması ve kırılması muhtemeldir.

Şeffaf Plaklar nasıl temizlenir?

İnvisalign plaklarınızı her gün diş macunu veya sıvı sabun ile fırçalayıp soğuk su ile durulamanız önerilir. Plaklarınız yere düşse bile bu yöntemle zararlı bakteri ve virüsleri plaktan arındırmak mümkündür. Ağır kimyasallar ve dezenfektanların kullanılması plağın yapısını bozabileceğinden önerilmez.

Şeffaf plakları gece kullanmak zorunda mıyım? Plak boğazıma kaçar mı?

Şeffaf plakların gece kullanılması sonuç almak için şarttır. Şeffaf plaklar ağızdayken kendiliğinden çıkmayacak şekilde dişlere uyumludur. Ayrıca plakların geniş hacmi nedeniyle yutulması mümkün değildir.

İnvisalign tedavisi her yaşta uygulanabilir mi?

İnvisalign tedavisi 8 yaşından itibaren her yaşta uygulanabilir.

Şeffaf plak tedavisi sonrası dişlerim eski haline döner mi?

Her ortodontik tedavi sonrası nüks ihtimali bulunur. Nüksü önlemek için pekiştirme tedavisi uygulanmaktadır. Pekiştirme tedavisinde dişlerinizin arkasına görünmeyecek şekilde ince retainer teli uygulanır ve üzeri beyaz dolgu ile örtülür. Ayrıca bir süre daha geceleri plak kullanmaya devam edilir.

Pekiştirme tedavisi ne kadar sürer?

Pekiştirme tedavisi aktif tedavi süresinin yarısı kadar sürmelidir. Dişler düzeldikten sonra 6 ayda bir takipler yapılır.

Şeffaf plak tedavimden sonra dişlerimi beğenmedim veya dişlerim ihmal sonucu tekrar bozuldu, tedavim boşa mı gitti?

İnvisalign sistemi tedaviye başlangıcından itibaren 5 yıl boyunca sizi sınırsız plak ile tedavi etmeyi garantiler. Plakların sonucunda oluşan görüntüyü beğenmezseniz veya dişlerinizde tekrar bozulmalar başlarsa bu süre içerisinde ücretsiz olarak dişleriniz düzelene kadar plak tedavisi görme hakkınız bulunmaktadır.

Şeffaf plak mı tel tedavisi mi?

İki farklı tedavi tipi ile aynı sonuca ulaşmak mümkündür. Sonuca ulaşmak için gidilen yollar ise biraz farklıdır. Tel tedavisinde teller dişlerin üzerinde görünür. Tellerin kopmaması için yemek yerken dikkatli olunması gerekir. Ayrıca tellerin aralarını temizlemek için normalden daha uzun süren fırçalamalar gerekir. Şeffaf plakların yemekler ve fırçalama esnasında takılıp çıkarılması gerekir. Plaklar çıkarıldığında hastalar dilediğini yiyebilir ve rahatça dişlerini temizleyebilir. Ayrıca plakları görünmezdir ve kişinin tedavi olduğu anlaşılmaz. Bu nedenle aktif çalışma ve sosyal hayatı olanların plak tedavisini tercih ettiği görülmektedir.

Şeffaf plak tedavisi güvenilir midir, kesin sonuç alır mıyım?

Özellikle İnvisalign sisteminde tüm dünyada 6 milyonu aşkın vakanın tedavi edildiği bilinmektedir. İnvisalign sisteminin başarısı hem bilimsel olarak hem de uygulamada tüm dünyada defalarca kanıtlanmıştır.

Şeffaf plak tedavisinin fiyatı nedir?

Şeffaf plak tedavisinin fiyatını kullanılan şeffaf plak markası ve vakanın zorluğu belirlemektedir. Sadece bir veya birkaç dişte bulunan bozuklukların maliyeti çok daha uygun olacaktır. Şeffaf plak tedavisinin teknolojisi tel tedavisine göre çok yenidir. Bu nedenle sistemi tam oturmamış plak markaları sırf fiyatı ucuz olduğu için tercih edilmez. Aksi halde verdiğiniz ücret boşa gidecektir. “Ucuz mal alacak kadar zengin değilim” sözü şeffaf plak tedavisinde de geçerlidir. İnvisalign tedavisinde ücretlendirmeler tel tedavisine göre daha fazla olmaktadır. Bunun nedeni kişiye özel olarak plakların yurtdışından üretilip gelmesidir. Çok daha kısa sürelerde estetik sonuçların alınması ve bu ortodontik tedavi sürecinde tedavi olduğunuzun belli olmaması çok büyük avantajdır. Özellikle maddi sıkıntısı olmayan erişkin hastaların ilk tercihi bu nedenlerle şeffaf plak tedavisi olmaktadır.

Daha Fazla Bilgi ve Ücretsiz Muayene için Hemen Tıklayın