Telsiz Diş Düzeltme Yöntemleri

Şeffaf apareyler ya da diş içi teli gibi diş teli olmayan ortodontik tedavi seçenekleri, son yıllarda rağbet görmektedir. Telsiz diş düzeltme tedavisi, temel olarak dişlerdeki hafif çapraşıklık ve hizalama sorunlarını düzeltmek için kullanılır.

Invisalign adı verilen şeffaf aparey uygulaması, hekimler tarafından başvurulan yöntemdir. Diş içerisinde yerleştirilen tel uygulamaları da diş hekimleri tarafından başvurulan yöntemler arasında yer alır. Şeffaf plak tedavisi boyunca dişler, hedeflenen konumlara doğru bir adım daha ilerletilir.

Diş içi tel uygulaması ise geleneksel braketlere göre daha az rahatsız edici olup estetik açıdan avantaj sağlar. Dişlerin görünmeyen iç yüzeyine yerleştirilir. Ortodonti uzmanı tarafından teşhis edilen bozukluklarda iyileşme sağlanır.

Telsiz Diş Düzeltme Kimlere Uygulanır?

Telsiz diş düzeltme seçenekleri, özellikle yetişkinler tarafından tercih edilir. Ayrıca diş teli kullanımı dolayısıyla yaşanan psikolojik şiddetten kaçınmak isteyen gençler tarafından da tercih edilir.

Ancak, herkes için uygun olmadığını belirtmek önemlidir. Ağır diş çapraşıklıkları, dişlerdeki büyük boşluklar veya ısırık sorunları gibi durumlar geleneksel diş teli ile daha iyi sonuçlar verir. Çapraşık diş tedavi seçeneklerinin kendine özgü avantajları ve dezavantajları vardır.

Hangi tedavinin uygun olduğunu belirlemek için diş hekimin kapsamlı muayenesi gereklidir. Şeffaf plak kullanımı öncesinde genel ağız ve diş sağlığı problemlerinde iyileşme sağlanır.

Telsiz Diş Düzeltme Nasıl Yapılır?

Telsiz Diş Düzeltme Yöntemleri İlk adım, hastanın dişlerini ve ağzını değerlendirmek ve hangi düzeltmelerin gerekli olduğunu belirlemektir. Bu genellikle X-ışını, fotoğraf ve diş izlenimlerini içerir. Bu bilgiler kullanılarak, ortodontist bir tedavi planı geliştirir. Tedavi planı tamamlandıktan sonra, hastanın ağzına özel olarak uyacak şekilde bir dizi şeffaf plastik aparey hazırlanır.

Bu apareyler, dişlerin zamanla düzeltilmesi için tasarlanmıştır. Her bir aparey, dişleri önceden belirlenmiş bir konuma doğru bir adım daha ilerletir. Hastalar genellikle iki haftada bir yeni bir şeffaf apareye geçerler. Bu, dişlerin yavaşça ve kontrol edilir bir şekilde hareket etmesini sağlar.

Hastaların çoğu, telsiz diş düzeltme uygulaması boyunca her bir apareyi günde en az 20-22 saat boyunca takması gerekir. Apareyler yemek yerken ve diş fırçalarken çıkarılabilir. Son olarak hastanın dişlerini kontrol eder ve istenen sonuçlara ulaşıldığını doğrular.

Birçok durumda, hastaların dişlerinin yeni pozisyonlarını korumak için bir retainer takması gerekir. Bu süreç, hastanın ihtiyaçlarına ve dişlerinin mevcut durumuna bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Her zaman bir ortodontistin profesyonel önerisi ve rehberliği gereklidir.

Avantajları Nelerdir?

Şeffaf plak tedavisi (örneğin Invisalign), diş düzeltme seçenekleri arasında popüler bir seçimdir ve çeşitli avantajları vardır. Şeffaf plaklar neredeyse görünmez niteliğe sahiptir. Bu nedenle diğerleri sizin diş teli taktığınızı genellikle fark etmez. Özellikle dış görünümüne dikkat eden yetişkinler ve gençler için önemli bir avantajdır.

Genellikle metal veya seramik braketlerden daha rahattır, çünkü ağzınızı kesme veya tahriş etme potansiyeli daha düşüktür. Yemek yeme ve diş temizliği sırasında çıkarılabilir, bu da dişlerin ve diş etlerinin temiz kalmasını kolaylaştırır. Diğer yandan, sabit teller ve braketler yemek artıklarını hapsedebilir.

Fırçalama ve diş ipi kullanma işlemini zorlaştırabilir. Gün içerisinde plakları çıkarmak gereken özel bir etkinlikte veya fotoğraf çekimi olabilir. Kısa süreliğine daha az görünür bir tedavi gerektiğinde mümkündür. Tedavi süreci boyunca dişlerinizi adım adım nasıl hareket ettireceğinizin 3D görselleştirmesi genellikle mümkündür.

Böylelikle uygulama sonunda dişlerinizin son hali hakkında fikir sahibi olabilirsiniz. Genellikle telli braketlere kıyasla daha az ağız ve diş ağrısı yaşanır. Bu avantajlara rağmen, telsiz diş düzeltme tedavisi herkes için uygun olmayabilir. Ağır diş çapraşıklıkları, ısırık sorunları, belirli tipte diş hareketleri gerektiren durumlar için, diş teli daha etkili olur.

Kutay Ortodonti olarak hastalarımızın ağız ve diş yapıları göz önünde bulundurularak estetik müdahaleler gerçekleştiriyoruz. İstek ve ihtiyaçlarınıza yönelik oluşturduğumuz tedavi planı için ekibimizle iletişime geçebilirsiniz.

Sonraki Yazı
»